Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
3080701308   Recursos i estratègies per dur a terme una adequada atenció a la diversitat de l'alumnat
2016-2017   Assessorament. Secundària en general
  
   17/10/2016 - 20/3/2017 (30 hores) de 17:00h a 19:30h
   ESC Mare de Déu de la Muntanya
   pl. de Santa Anna, s/n (Esparreguera) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Baix Llobregat VII
  
  
  
Inscripció   12/09/2016 - 28/09/2016 . Activitat restringida
  
Descripció i   Metodologia:   Es pretén donar recursos al professorat per treballar les matemàtiques de manera experimental i manipulativament, potenciant les intel·ligències múltiples de l'alumnat.
  
Objectius   - Atendre a cada nen de manera individual, respectant els seus interessos i ritme d’aprenentatge.
- Potenciar l’ús dels diferents llenguatges: matemàtic, lingüístic, plàstic, musical...
- Afavorir l’autonomia i capacitat d’organització del nen.
- Afavorir ritmes de treball i d’ordre.
- Educar les persones perquè tinguin criteri propi.
- Potenciar les interrelacions.
- Crear espais per aconseguir que tots els nens tinguin les mateixes oportunitats i manipulin i coneguin els diferents materials disponibles.
- Considerar el nen com un ésser actiu que realitza els seus aprenentatges a traves dels sentits i manipulació.
- Atendre de manera ajustada als nens amb necessitats educatives especials.
  
Continguts   - Experimentació i manipulació.
- El treball per espais
- Les intel·ligències múltiples.
  
Formador/a   Sergi García
  
Avaluació   S'avaluaran els següents indicadors:
- S’han consensuat criteris metodològics i experimentals per treballar les matemàtiques de manera més manipulativa.
- S’ha engegat el projecte d’espais a Cicle Inicial i Cicle Mitjà.
- S’ha fet un recull dels acords presos.

- Satisfacció de les persones assistents i de l’equip directiu en relació amb el disseny i el
desenvolupament de l’activitat formativa.
- Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat formativa.
- Definició de línies de treball a seguir per consolidar l’aplicació de la formació rebuda a la pràctica docent.
- En funció de les hores d’altres requisits, s’haurà de realitzar, individualment o en petit grup, un projecte o activitat d’experimentació a l’aula, relacionada amb els continguts treballats a l’activitat de formació; s’analitzaran els resultats i es recolliran evidències de la transferència. La persona formadora concretarà el treball i farà el seguiment.
  
Requisits de  certificació   - Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
- Avaluació positiva de les tasques individuals i/o grupals en relació amb l’aprofitament i la transferència immediata.
- Es requerirà un qüestionari de satisfacció en el que s’inclouran aspectes relacionats amb la satisfacció, la transferència i l’avaluació de l’activitat.
  
E-mail   shernan1@xtec.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent