3080701308 |
Recursos i estratègies per dur a terme una adequada atenció a la diversitat de l'alumnat |
2016-2017 |
Assessorament. Secundària en general |
|
|
|
17/10/2016 - 20/3/2017 (30 hores) de 17:00h a 19:30h |
|
ESC Mare de Déu de la Muntanya |
|
pl. de Santa Anna, s/n (Esparreguera)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Baix Llobregat VII
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
12/09/2016 - 28/09/2016 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Es pretén donar recursos al professorat per treballar les matemàtiques de manera experimental i manipulativament, potenciant les intel·ligències múltiples de l'alumnat.
|
| |
Objectius |
- Atendre a cada nen de manera individual, respectant els seus interessos i ritme d’aprenentatge.
- Potenciar l’ús dels diferents llenguatges: matemàtic, lingüístic, plàstic, musical...
- Afavorir l’autonomia i capacitat d’organització del nen.
- Afavorir ritmes de treball i d’ordre.
- Educar les persones perquè tinguin criteri propi.
- Potenciar les interrelacions.
- Crear espais per aconseguir que tots els nens tinguin les mateixes oportunitats i manipulin i coneguin els diferents materials disponibles.
- Considerar el nen com un ésser actiu que realitza els seus aprenentatges a traves dels sentits i manipulació.
- Atendre de manera ajustada als nens amb necessitats educatives especials.
|
| |
Continguts |
- Experimentació i manipulació.
- El treball per espais
- Les intel·ligències múltiples.
|
| |
Formador/a |
Sergi García
|
| |
Avaluació |
S'avaluaran els següents indicadors:
- S’han consensuat criteris metodològics i experimentals per treballar les matemàtiques de manera més manipulativa.
- S’ha engegat el projecte d’espais a Cicle Inicial i Cicle Mitjà.
- S’ha fet un recull dels acords presos.
- Satisfacció de les persones assistents i de l’equip directiu en relació amb el disseny i el
desenvolupament de l’activitat formativa.
- Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat formativa.
- Definició de línies de treball a seguir per consolidar l’aplicació de la formació rebuda a la pràctica docent.
- En funció de les hores d’altres requisits, s’haurà de realitzar, individualment o en petit grup, un projecte o activitat d’experimentació a l’aula, relacionada amb els continguts treballats a l’activitat de formació; s’analitzaran els resultats i es recolliran evidències de la transferència. La persona formadora concretarà el treball i farà el seguiment.
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
- Avaluació positiva de les tasques individuals i/o grupals en relació amb l’aprofitament i la transferència immediata.
- Es requerirà un qüestionari de satisfacció en el que s’inclouran aspectes relacionats amb la satisfacció, la transferència i l’avaluació de l’activitat.
|
| |
E-mail |
shernan1@xtec.cat
|
| |
|
|